5.2 C
Montseny
4 diciembre, 2022
El portal del Montseny

Reforcem el sistema immune a la tardor

Ara que el nostre cos s’havia habituat a la calor, comença un altre canvi de temps, la tardor. Època de canvis, de deixa anar i de refredats.

Sortim de casa amb màniga llarga i al migdia ja suem, i si sortim a fer esport a les 18 h de la tarda, a les 19 h agafem fred.

Amb aquests canvis de temperatura, és molt normal que agafem algun refredat, per això és convenient, que durant aquests canvis de temperatura reforcem el sistema immune, mantenint una alimentació saludable i equilibrada on manin les fruites, verdures, cereals integrals, llavors i fruits secs.

Tenir cura del nostre sistema digestiu també és superimportant, el 70-80% de les nostres defenses són a l’intestí. Seguir una dieta rica en fibra i afegir-hi el consum de prebiòtics i probiòtics ens permetrà mantenir la flora bacteriana del sistema digestiu saludable.

D’aquesta manera, estarem reforçant també el nostre sistema immunitari.

Seguir una dieta rica en fruita i verdura, per aportar totes les vitamines i els minerals que intervenen en l’activitat de les cèl·lules del sistema immunitari.

Utilitzar nutrients naturals que ajuden a augmentar l’activitat de les defenses, com ara l’all, l’equinàcia o la gelea reial.

Una alimentació que aporti tot el que necessitem per a les defenses ha d’incloure:

Vitamina C: en podem trobar al kiwi, mango, pinya, caqui, cítrics, meló, maduixes, pebrots i tomàquet.

 Vitamina E: present en cereals de gra sencer, pa integral, arròs integral, pastes integrals, oli d’oliva (principalment, el verge extra de primera pressió en fred), vegetals de fulla verda i fruita seca.

 Vitamina A: Betacarotens: presents en verdures de color verd o de colors vermells, taronja i groguenc, i algunes fruites (albercocs, cireres, meló i préssec). Flavonoides: són en verdures de la família de la col, verdura de fulla verda, fruites vermelles, morades i cítrics.

Ferro: en trobem a la carn, ous i peix, Llegums, espinacs, bròquil, col, carxofes, espàrrecs, mongeta tendra, remolatxa, pastanaga, ceba, rave, enciam, escarola, bledes, api, julivert, albercoc, préssec, prunes, raïm, poma, fruits secs, algues, Cereals integrals, germinats, llavors, maca i germen de blat.

Zinc: Marisc, llavors de carabassa, llegums, fruits secs, cereals integrals, carns, peix.

Per ajudar a reforçar la resposta immunitària podem consumir complements alimentaris com l’extracte d’all envellit. Aquest extracte s’obté mitjançant un procés exclusiu i natural d’envelliment que afavoreix la modificació d’alguns components de l’all cru que resulten desagradables. El resultat final de l’envelliment és un producte estable, segur i sense olor, que serveix d’ajuda per reforçar l’activitat de les defenses.

Per sort, la natura és sàvia i ara a la tardor ens regala tot una sèrie d’aliments perfectes per reforçar les defenses del nostre organisme:

NAPS NEGRES: Antibiòtic, antivíric i estimulador del Sistema Immune. Ric en calci, magnesi, fòsfor, potassi, Vit c, , coure, ferro i zinc i sofre (en millor percentatge en el nap negre que el nap blanc o raves). Conté propietats anticancerígenes de mama, pròstata, colon i pulmó, capacitat per drenar i depurar el fetge i la vesícula biliar, i per activar les defenses contra els virus.

MONIATO: Ric en beta carotè (pro-Vit A), coure, potassi, ferro, vit C i E.

CARABASSA: Ric en beta carotè (pro-Vit A), vit C, àcid fòlic, calci, fòsfor, àcid glutàmic, potassi, coure i zinc. Les llavors de la carabassa també tenen gran importància nutricional per la seva gran aportació en àcids grassos omega-3.

MAGRANA: Ric en vit C, betacarotè i vit A, K, fòsfor, ferro, coure, calci i potassi.

ARANJA: Rica en naringenina i rutina, vit C i Vit A.

CASTANYES: Ric en coure, potassi, àcid fòlic, vit E.

FIGUES: riques en potassi, magnesi, calci, fòsfor i betacarotens (pro-vit A).

BOLETS: Contenen una substància antivírica i anticancerígena. Podem millorar la seva biodisponibilitat si els mengem combinats amb arròs integral. Els Xampinyons són rics en coure, potassi, zinc, àcid fòlic, vit D. El Xiitake és molt important per l’hivern perquè augmenta els enzims que ens defensen dels virus i cèl·lules canceroses, vit D.

 

Aida Delgado Carbonell

Este sitio web utiliza cookies para mejorar su experiencia. Asumiremos que está de acuerdo con esto, pero puede optar por no participar si lo desea. Aceptar Leer más

Privacidad y política de cookies
Aquesta web utilitza Cookies    Veure Política de cookies
Privacidad