19.1 C
Montseny
1 agosto, 2021
El portal del Montseny

CANVIS D’ESTIU!

 

I de sobte, arriba la calor!
Cada vegada notem més que d’un dia per l’altre arriba la calor i comença la temporada d’estiu, deixant enrere aquells anys on a poc a poc notaves que la temperatura anava pujant, mesos d’entretemps, per passar ara, de sobte, de dies freds i plujosos a dies massa càlids, xafogosos, on tot et sobra i no saps on posar-te.

Però, això el teu cos ho nota? Et sents diferent quan arriba la calor? Pateixes canvis en el teu organisme?
El teu cos també necessita adaptar-se a l’augment de temperatura i més quan arriba de forma brusca.

 

Segurament tens més set, necessites aliments més frescos, líquids i de fàcil digestió, el teu cos et demana més hidratació i processos digestius de baix cost energètic.

Si pateixes problemes cardiovasculars o respiratoris pot ser que s’agreugin. Amb les altes temperatures els vasos es dilaten, augmenten el diàmetre de pas, augmenta el volum i pressió en els líquids corporals i la seva activitat es veu alterada,

Per això, també és habitual que apareguin problemes circulatoris. S’inflen els peus i les cames, les sabates estrenyen, notes pesadesa, tens formigueig, picor i rampes… Per diversos motius com el sedentarisme, l’obesitat, alimentació, hidratació, alteracions hormonals (menopausa, menstruació), etc., apareixen els edemes. Un excés de líquid en els teixits per un desequilibri entre l’aport i el drenatge, amb un component vascular sanguini i un altre limfàtic.

Què pots fer TU per evitar i controlar aquests símptomes?

– Mantenir una bona hidratació, beu aigua i evita l’alcohol perquè altera la regulació de la temperatura corporal.
– Porta una alimentació adequada, lleugera, amb aliments de temporada i de fàcil digestiu, menja molta fruita i verdura.
– Evita les hores de més calor, sobretot si has de fer esforços físics.
– Utilitza roba còmoda i que et protegeixi de la temperatura.
– Evitar canvis bruscos de temperatura.
– Mou-te i fes exercici segons la teva condició física en les hores més fresques o busca activitats aquàtiques per refrescar-te.

Si tens problemes circulatoris i edemes a les cames:

– Evitar estar moltes hores dempeus en una posició estàtica. Mou-te tot el que puguis.
– Quan estiguis assegut/da o estirada, també de nit, posa les cames elevades. Pots utilitzar un tamboret, un coixí o mantes a sota el matalàs.
– Si pots, fes una parada al migdia i aprofita per estirar-te.
– Quan arribis a casa fes-te una bona dutxa amb aigua freda a les cames o posa-les en remull a una palangana. Pots posar algun glaçó a l’aigua per refredar-la més.
– Abans d’anar a dormir fes-te un bon massatge en sentit ascendent, cap dalt, amb una crema freda. Pots posar la teva crema habitual a la nevera per refredar-la.
– Fes exercicis de bombeig i elevació amb els peus i les cames.

I JO, com et puc ajudar?

– Realitzant drenatge limfàtic per afavorir la circulació de retorn i drenar els capil·lars limfàtics, sanguinis i el líquid intersticial. (Pots veure l’article on t’explico en què consisteix aquesta tècnica).
– Aplicant tècniques manuals d’activació circulatòria i bombeig.
– Ensenyar-te exercicis que activen i faciliten la circulació de retorn.

L’objectiu principal sempre serà disminuir la temperatura, facilitar la circulació de retorn i el drenatge.

 

Espero que aquests consells refresquin el teu estiu!

Este sitio web utiliza cookies para mejorar su experiencia. Asumiremos que está de acuerdo con esto, pero puede optar por no participar si lo desea. Aceptar Leer más

Privacidad y política de cookies
Aquesta web utilitza Cookies    Veure Política de cookies
Privacidad