17.1 C
Montseny
25 septiembre, 2022
El portal del Montseny

VACANCES, EQUILIBRI ENTRE DIVERSIÓ I SALUT.

Segons estudis realitzats durant les vacances el 61% dels espanyols engreixem una mitjana de 3 quilos. Això és només una mitjana, ja que hi ha qui n’agafa força més.

I és que la frase: “Al setembre començo la dieta i el gimnàs, si total...” és una excusa de mal pagador. A més pensant així, el que fem la majoria és passar-nos més de la ratlla, perquè, en teoria, després ens posarem al màxim. I gairebé mai no és així.

L’ideal és gaudir del nostre temps lliure, que ens ho hem guanyat, però gaudir no és menjar i beure fins a rebentar, i després passar l’endemà amb pesadesa o ressaca. Això és gaudir?
• Cal aprofitar les coses bones de l’estiu com ara: La varietat de fruites que hi ha.
• Que podem menjar coses més fresquetes i menys pesades com amanides.
• Beure més aigua perquè en fer calor ve de gust.
• El temps lliure, que podem dedicar a moure’ns una mica més. I quan dic moure’ns, dic fins i tot ballant en concerts o nedant al riu o a la platja, fent activitats amb família i amics que siguin divertides.
• També és important la tranquil·litat, oblidar-nos de l’estrès diari.
Hi ha molts factors positius. Només cal canviar el xip, de “les vacances són per desfasar-nos o fer tot el que no farem durant la resta de l’any”. Pensem que després vindran Nadal, amb àpats inacabables, després Setmana Santa, altres mini vacances. Total, que sempre hi ha una excusa o una altra per deixar passar els mesos. De tu depèn dir “S’HA ACABAT”.

Jo et donaré uns consells o recomanacions, per començar amb la teva nova vida i que siguis del 39% que sí que es pren seriosament la seva salut. Són coses òbvies, i que en realitat tothom sap, però de vegades és més motivant quan t’ho diuen altres persones. Aquí vaig.
• No et saltis l’esmorzar, l’organisme necessita energia per funcionar i si no li dónes aquesta energia al matí, quan sigui l’hora del dinar tindràs molta gana i menjaràs més del compte. Fins i tot si passen moltes hores entre menjars, menja una mica de fruita fresqueta, per exemple, síndria. Això farà que estiguis una mica més ple, l’ideal és que no passin més de 3 hores entre menjars. Encara que normalment per a aquestes dates no se sol matinar gaire, perquè no hi ha necessitat.
• A l’hora dels àpats principals, de primer plat com sempre una mica vegetal. Aprofita que fa calor i consumeix amanides, que com que tenen molta fibra t’ompliran. De segon sempre una mica de proteïna, com carn, peix o ous. Fins i tot encara que mengis paella o pasta, demana de primer una amanida, així no menjaràs tant hidrat.
• No mengis per menjar, quan t’acabis el plat, pren-te el teu temps per xerrar amb els teus acompanyants, dóna temps al cervell perquè sàpiga que ja estàs ple. No mengis per la vista, ni pensis que obligatòriament t’has d’acabar el plat, això últim no és necessari, si no tens gana en aquell moment.
• Beu un got d’aigua abans de començar a menjar. Si beus vi, posa’t una copa de vi i una altra d’aigua al costat, no et prenguis el vi amb set, perquè primer no ho assaboriràs i segon beuràs més del compte. Alterna vi i aigua. En cas de les cerveses, si pots pren-les sense alcohol. L’alcohol és molt calòric i nociu per a l’organisme, a més després ens donarà són i només pensarem a llençar-nos a descansar. L’aconsellable seria fer una passejada, però sense presses ni angoixes, per poder fer bé la digestió. Ara que estic escrivint això, sé que pensareu, “mare meva amb la calor que fa”. Bueeeenoooo, jo crec que baixarà una mica en uns dies, però tampoc és obligatori, es pot un tombar una mica i després més tard amb la fresqueta sortir.
• En cas d’anar a picar alguna cosa, consulta l’escrit titulat “Que menjar si surto de tapes” de l’1 de juliol/2022. Allí especifico aliments saludables i rics que pots consumir sense passar-te de calories.
• Sempre hi ha menjars una mica extres aquests dies, NO PASSA RES, tampoc cal sentir-se culpable, al final, un està de vacances. Simplement, COMPENSA, paraula màgica allà on n’hi hagi. Procura que aquests àpats siguin a migdia i a la nit pren-te un gazpachito o una amanida i busca una activitat que et tingui en moviment, com anar a ballar o fins i tot si estàs a platja o muntanya, un banyet nocturn, et relaxarà i farà que dormis molt bé.
• A les sortides nocturnes, no dic que no beguis algun còctel o una altra beguda amb alcohol, simplement alterna. Hi ha opcions molt riques. Com més alcohol beguis, més set tindràs, perquè deshidrata. Així que alterna amb aigua, perquè així al matí no tindràs la sensació de ressaca habitual després d’una borratxera. Passa-ho bé, però pensa l’endemà. Un dia de ressaca és un dia perdut.
I ja no em poso més pesada, que si no esteu de vacances, ja us queda poquet. Amb mantenir el pes fins passats aquests dies ja n’hi ha prou, busqueu EQUILIBRI ENTRE SALUT I DIVERSIÓ, i per al setembre ja parlem.

Com diu el meu papi, “no deixis per demà el que puguis fer avui“.
Passar unes vacances SUPER!!!.

Este sitio web utiliza cookies para mejorar su experiencia. Asumiremos que está de acuerdo con esto, pero puede optar por no participar si lo desea. Aceptar Leer más

Privacidad y política de cookies
Aquesta web utilitza Cookies    Veure Política de cookies
Privacidad